Tuesday 29 May 2012

Kenapa Perdana Menteri Seharusnya Islam & Melayu

Isu ini dibangkitkan oleh orang kuat DAP....kenapa? & kenapa tiada bantahan daripada PAS & PKR? jelas mereka seperti merelakan MALAYSIA ini kuasai oleh orang bukan Melayu & Islam dan jelas PKR & PAS diperkudakan dan MELAYU & Islam itu dipandang sebagai bangsa yang tidak boleh melakukan apa.

Bukan berniat untuk meniup api perkauman tetapi jelas kedudukan Islam & Melayu itu sebenarnya telah digugat. Tidakah kalian rasa sekiranya bukan Islam & Melayu yang akan  memerintah MALAYSIA,  bereti negara ini seperti tiada perlu untuk dibangkan oleh Melayu & Islam.

Dewasa ini, melihat negara luar terutamanya negara Islam memandang tinggi Malaysia kerana mampu membina negara dengan jayanya serta dapat mengekalkan kehormanian sesama bangsa.

Lipan Bara tidak dapat menyangkal sememangnya tiada peruntukan Perlembagaan Malaysia yang mengatakan PM itu seharusnya beragama Islam & Melayu. Tetapi kita perlu sedar seperti mana yang termaktub dalam Perkara 11  Perlembagaan Malaysia " Agama Islam adalah agama rasmi Persekutuan." dan Lipan Bara yakin sebenarnya dan seharusnya Perdana Menteri Malaysia perlu beragama Islam.

Mungkin kita kurang sedar tetapi perlu diingatkan bahawa Perlembagaan Malaysia sebenarnya dibentuk berasakan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 dan Perjanjian Kemerdekaan 1957. Sebagai rakyat MALAYSIA kita kena faham bahawa MALAYSIA ini adalah hak milik MELAYU dan disebab itu sebelum terbentuknya MALAYSIA negara kita dikenali sebagai Tanah Melayu. Oleh sebab itu, bagi mewarisi negara bertuah ini Perdana Menteri Malaysia seharusnya MELAYU.

Selama SETENGAH ABAD kita mengecapi kemerdekaan tidak penah kedengaran suara lantang sebegini rupa sehingga lah bila wujud nya PAKATAN RAKYAT, DAP tidak segan silu meminta bukan melayu menjadi PM ....apa motifnya? Secara logiknya sebenarnya mereka ingin cuba untuk MENUKAR PERLEMBAGAAN MALAYSIA. Bila PERLEMBAGAAN MALAYSIA ditukar sudah pastinya HAK ISTIMEWA MELAYU & BUMIPUTERA akan terhakis. Pikirkan lah wahai PENGUNDI MELAYU & ISLAM PR, sememangnya anda tidak nampak yang anda sedang dipermainkan. BODOH kan anda  


Jika diperhalusi Press Conference, Tengku Abdul Aziz, Ex Vice-Chairman DAP pada 28 May 2012 yang disiarkan oleh TV3 memang ada benarnya apa yang diperkatakan. Bayangkan sekiranya Yang Di Pertuan Agong ingin mendapat nasihat berkenaan isu AGAMA ISLAM, adakah PM yang bukan beragama islam dapat membantu untuk memberikan nasihat?

Yang pasti, sekiranya PM itu bukan beragama ISLAM adakah mampu untuk PAS membina dan menerapkan Ajaran ISLAM dalam Pentadbiran Negara? Sudah pastinya tidak. Orang kuat DAP sendiri penah mengatakan LANGKAH MAYAT NYA DULU KLAU MAHU MELAKSANAKAN HUDUD. FIKIRKAN LAH WAHAI PENGUNDI PAKATAN RAKYAT, ANDA TIDAK BODOH SEBENARNYA.

Realitynya, selama 54 tahun kita merdeka KERAJAAN UMNO/BN berjaya menerapkan ISLAM dalam pentadbiran sehingga mendapat pujian daripada negara luar yang mengatakan MALAYSIA SEBUAH NEGARA ISLAM YANG MAJU. Selain itu juga MALAYSIA juga dihormati dalam OIC. Adakah perjuagan Kerajaan BN/UMNO untuk memartabatkan ISLAM & MELAYU itu ZALIM disisi Pakatan Rakyat? Bersyukurlah apa yang kita nikmati, jangan anda bersifat kufur. Dan jangan anda menyesal di kemudian hari.

Sabda Rasullulah SAW,

Sesiapa yang diberi kebaikan hendaklah mereka mengigatinya, sesiapa yang mengigatinya di angap sebagai bersyukur? Sesiapa yang tidak mengenal budi yang diberi ia diangap sebagai kufur nikmat.

Riwayat Al Tabrani