Sunday 27 May 2012

BELIA DIPANDANG ENTENG DI SELANGOR


Sedia maklum, minggu ini Himpunan Jutaan Belia sedang berlangsung di Putrajaya. Bagi mengagalkan nya Kerajaan Selangor melancarkan program yang lebih kurang sama iaitu Program Himpunan & Konvensyen Belia 2012. Dengan menjemput Mahasewel Adam Adli penganjur kononya dengan kehadiran Mahasewel itu, penganjur merasakan akan ramai golongan Mahasiswa akan hadir. Bagi meniup semangat lagi Anwar Ibrahim juga dijemput hadir untuk memberikan ucapan.

Tetapi, golongan belia sebenarnya sudah berakal dan mampu berfikir secara rasional. Majoriti mereka berhimpun di Putrajaya dan bukan di Kompleks Belia & Sukan, Selangor. Nyata BN, Pilihan Orang Muda. Mereka bukan datang dari semenanjung juga malahan dari seluruh pelusuk dan ceruk MALAYSIA. Tahniah semua BELIA yang hadir di Putrajaya, mari kita buktikan nya sekali lagi di PRU 13 nanti.

Akibat daripada itu, sambutan di Selangor hanya mampu mengumpulkan tidak lebih daripada 500 orang, nyata populariti Anwar & Adam Adli tidak dapat menarik perhatian golongan BELIA Selangor. Sifat KORUP Anwar Ibrahim terserlah, apabila tidak hadir atas alasan ada terlibat dalam program yang lain. Lebih menghayat hati, Hanya Exco PKR Selangor yang hadir bagi mengantikan MB Selangor, Khalid Ibrahim. Mungkin LIPAN BARA tidak sehebat mahasewel tapi, tapi boleh cakap 70% pemilih untuk PRU adalah daripada golongan BELIA. Adakah BELIA selangor tidak sedar sebenarnya hanya dipandang sebelah mata oleh kerajaan negeri. Secara logiknya Himpunan BELIA ini harus dipandang oleh semua orang khususnya oleh kerajaan bagi menghargai Golongan Belia itu sendiri.

Mana perginya KEADILAN yang digembar-gemburkan oleh PKR? Penasihat membatalkan kehadiran, MB selangor hanya menghantar wakil dan dimana nama-nama besar ADUN PAS & DAP?. Nyata mereka sebenarnya tidak berminat dengan perkara remeh ini dan hanya berminat dengan angan-angan MAT JENIN untuk menguasai PUTRAJAYA. Sewajarnya Anwar Ibrahim & Khalid Ibrahim perlu hadir ke majlis ini bukan menghantar wakil serta PENCACAI, ADAM ADLI untuk menarik minat golongan BELIA.


Kepada BELIA Selangor yang masih kabur matanya, jangan pikir panjang untuk buat keputusan pada PRU 13 nanti. Anda sendiri sudah boleh berfikir secara RASIONAL. Kerajaan BN/UMNO tidak lah ZALIM seperti mana yang diperkatakan oleh Kerajaan Negeri Pimpinan PKR.

INGAT, UNDI KITA HANYA SATU & HANYA UNTUK BN