Sunday 15 April 2012

KEBODOHAN ADAM ADLI TESERLAH

Umum tahu kos pendidikan adalah tinggi & keinginan untuk melanjutkan pelajaran juga adalah satu keperluan masa kini. Dengan Ilmu kita akan dipandang mulia, dengan ilmu kita akan lebih dihormati dengan ilmu jugalah kita akan gunakan untuk kelangsungan hidup.

Oleh demikian, atas dasar ingin belajar & atas dasar ingin mendapatkan Ilmu kita perlu untuk belajar setinggi mana pun yang kita mampu sebagai mana disebut dalam hadith :

" Rasulullah S.A.W penah bersabda maksudnya : sesiapa yang menuntut ilmu umpama berjuang dijalan Fisabillilah hingga ia kembali.

Apa kaitan Adam Adli dengan apa yang ingin Lipan Bara katakan?

Yang pasti KEBODOHAN Adam Adli serta Mahasewel & The geng terserlah, mereka sibuk mengusulkan supaya PTPTN dihapuskan. Adakah mereka sedar di Malaysia ini bukan hanya PTPTN yang ada untuk bakal pelajar mohon. Hakikatnya juga, bakal pelajar tidak dipaksa untuk meminjam PTPTN mereka mempunyai banyak pilihan untuk menampung kos pendidikan. Isu yang dibangkitkan ini mengambarkan Adam Adli serta Mahasewel & The geng sebenar nye BODOH dan mudah dimanupulasikan oleh PEMBANGKANG yang bangkrap isu untuk hadapi PRU 13.

Sedarlah wahai MAHASEWEL, anda ini sedang dipermainkan oleh PEMBANGKANG. Adakah anda pasti sekiranya PEMBANGKANG menang PRU 13 mereka akan hapuskan PTPTN? Lihat lah di Selangor, Penang & Kedah adakah mereka sudah tunaikan janji PRU 12 yang lalu? Pembangkang hanya memainkan isu ini untuk menarik undi daripada kalangan pelajar. Kalau lah benar mereka ingin menghapuskan PTPTN kenapa ANWAR IBRAHIM tidak menghalang usul semasa PTPTN ini hendak diperkenalkan. Untuk pengetahuan, Anwar Ibrahim adalah TPM dan antara orang yang berkepentingan untuk PTPTN diperkenalkan.